Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

    Korting op 420shop
    Welkom allemaal bij mijn kweekverslag,

    Pas geleden mijn micro kweekkast afgemaakt, nu tijd voor een eerste rondje micro kweek met 3 plantjes erin. Het gaat om de planten:
    -Ice \ Female seeds
    -White Widow \ Seedsman
    -White Widow \ Spliff Seeds

    Hier alvast ff een paar foto's van hoe ze er nu bij staan:

    DSC_0240.jpgDSC_0241.jpgDSC_0246.jpgDSC_0244.jpgDSC_0242.jpg

    De Kast

    De kast is een oude klerenkast, met de maten; (H)110, (B)80 met een diepte van de kast van 60 centimeter.

    In de kast hangt een lamp van Secret Jardin, namelijk de 2x55W T-neon. Voor de groei heb ik de groeilampen: 2x55W 6500k, en voor de bloei 2x55W 2700k.

    IMG-20120320-WA0002.jpgIMG-20120320-WA0004 (2).jpgIMG-20120319-WA0000.jpg2012-03-20 18.36.45.jpg

    Hier wat foto's van de lampen met armatuur, de kast leeg met groeiverlichting, de kast algemeen en de kast met bloeiverlichting.

    De lamp is in hoogte verstelbaar d.m.v. een ketting.

    Als luchtverplaatsing heb ik onderin een inlaat en bovenin een uitlaat, waar binnenin de kast het koolstoffilter opkomt. Het betreft 2x120mm cpu fans die aangesloten zijn op netstroom d.m.v. adapters, de uitlaat draait op 12v en de inlaat op 9v. Dit om overdruk te voorkomen(weerstand uitlaat op filter

    Voeding

    Als medium heb ik een lightmixje van de growshop met perliet. Als groei+bloei voeding heb ik de Terra van Hy-Pro genomen. Ook heb ik Rootbastic en Bloombastic van Atami. Dit zijn wortelstimulatoren en een bloeistimulator. Ook heb ik een ph- gekocht.

    Ik hoop dat ik zo voldoende overzicht heb gegeven over wat ik ga doen, hopelijk gaat het wat worden!

    Tips en commentaar worden natuurlijk altijd gewaardeerd!

    Groeten
    Last edited by joostmeij; 27 March 2012, 11:37.

    #2
    Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

    En hij gaat losssssss! Succes, nogmaals, ziet er echt mooi uit. Dik prima setup waar je ongetwijfeld een goed resultaat mee kunt behalen!
    Ga 'm in de gaten houden
    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

    Comment


      #3
      Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

      2012-03-27 12.58.50.jpg
      Hier nog ff een piccy van de kast met alle 3 de plantjes erin...zoals je ziet is alleen de middelste pot precies onder de lamp, de linker en de rechter gaan die wel genoeg licht vangen?

      Comment


        #4
        Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

        Denk niet dat dat een groot probleem gaat zijn. Heb in ieder geval op het LED topic van RQS gelezen dat je beter niet met ze gaat rouleren, schijnen de dames niet leuk te vinden.
        Naarmate het wat voller komt overwoekerd het de potten toch ook en zullen ze ook met dat licht genoegen moeten nemen.

        Wel zie ik aan de zijkanten ietswat schaduw - vergeleken met die in het midden. Maar met die bak erboven zou je zeggen dat je voldoende licht hebt- Durf alleen niet te zeggen of die in het midden wat harder zal gaan. Desnoods hang je je TL net ff 3-4cm hoger? Lastig inschatten wat de hoogte nu is op de foto! Maar mag tot 10 erboven hangen in theorie zonder dat ze echt zullen strekken, en volgens mij heb je dan nog wel wat ruimte? Dan heb je wellicht een wat meer gelijke verdeling van je licht.
        Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

        Comment


          #5
          Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

          Goeie tip! Hij zit er nu idd maar 7 centimeter van de planten af, toen ie iets hoger ging was t beter

          Ik ga trouwens niet scroggen, dat doe ik de volgende kweek wel!

          Ik wil de planten gaan toppen, wanneer kan ik dit het beste doen? bij 5-6 scheuten toch? En als ze getopt zijn kan de klok dan gelijk op 12/12 of moet de plant zich eerst herstellen?

          Comment


            #6
            Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

            Zou toch overwegen en goed scrog inlezen, doordat je dus maar weinig dieptestraling hebt zal je licht de onderste toppen maar weinig belichten, plus wordt het een stuk lastiger om alles op dezelfde hoogte te houden (Knakken/buigen+vastzetten), waar je met scrog al tijdens de groei zelf kunt bepalen hoe je plant haar groei zal vervolgen.
            Ipv 3 x in de hoogte heb je dan een net ramvol en in de breedte mooi verlicht. En moeilijk is het echt niet om een beetje te scroggen. Is meteen een goeie oefening!

            Toppen bij de 3/4e internode en dan nog eens bij 6/7, als je maar 1 keer wilt toppen kun je ze volgens mij al na het toppen op 12/12 zetten.

            Blijf m volgen!
            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

            Comment


              #7
              Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

              Wat jij zegt klopt! Ik heb al erg veel opgezocht qua scroggen, maar nergens wordt echt duidelijk stap voor stap uitgelegd hoe het nou precies werkt, top je bijvoorbeeld alleen de hoofdtop tijdens scroggen? of ook de zijtakken? Wanneer gaat dan de klok op 12/12? Hoe hoog moet het net boven de potten? Heb vanaf de bovenkant tot t koolstoffilter 75cm, min de lampen mogen de planten dus niet groter dan 60cm ofzo worden...Mensen zie ik ook praten over snoeien, hoe gaat dit? Je bindt de topjes vast aan het net en de grote bladeren knip je af??

              Zoals je ziet is er een hoop dat ik niet begrijp aan scroggen...

              Hier nog ff wat foto's...de plantjes gaan echt als gekken, eentje is alleen boven de grond gekomen met z'n pet nog op, en die wil die na de 3de dag nog steeds niet af doen...1332942198855.jpgDSC_0241.jpg1332942180509.jpg

              Misschien dat ik dan wel ga scroggen, heb iig wel een scrognet...alleen begrijp t nog niet helemaal, en het moet natuurlijk wel goed gaan!

              Groeten
              Last edited by joostmeij; 28 March 2012, 15:48.

              Comment


                #8
                Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                hey mooi dat je begonnen bent! fijne soortjes ww is altijd goed

                zou ook echt wel voor een scrog gaan moeilijk is het niet, en een percieze handleiding ben je der niet voor nodig. Gewoon je netje op zon 20cm boven je pot hangen. eerst ff lekker voor groeien week 2-3 dan zullen ze het net raken en ga je over op 12/12 in notime heb je dan je netje vol zeker met die white widdows!


                iig veel succes met je eerste ronde, de voorbereidingen zijn tot dusver goed!

                zag dat je ph- hebt gehaald heb je ook aan een ph meter gedacht??

                groeten mafferd.

                Comment


                  #9
                  Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                  Hey mafferd, bedankt voor je reactie!

                  Als je 2-3 weken groeit, zijn de planten toch wel groter als 20cm?? Ik neem aan dat je de plant topt zodra die BIJNA het net raakt, en daarna de klok op 12/12 draait zodra ie tijdens de 12/12 nog boven het net schiet? Hoe zit het dan met toppen, top je alleen de hoofdtop of ook alle zijtakken?

                  En nee, ik heb nog geen ph meter, moet ik nog effe achteraan. Kerel van de growshop zij dat 2 druppeltjes uit een pippetje genoeg is voor 10l water met voeding om een ph van 5.8-6 te verkrijgen met het kraanwater uit onze buurt.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                    Kerel van de growshop zij dat 2 druppeltjes uit een pippetje genoeg is voor 10l water met voeding om een ph van 5.8-6 te verkrijgen met het kraanwater uit onze buurt.
                    haha die kerel kan wel meer zeggen zou niet besparen op een meterje, je wilt immers toch percies weten wat je ze geeft.


                    als je 2-3weken groeit zijn ze bij mij meestal zon 20cm als ik ze onder groei licht heb gehad. de meeste lengte maken ze eenmaal de klok omgaat naar 12/12.

                    top altijd de hoofdtop, en eventueel later nog eens. En als je topt altijd paar dagen geven voor de omschakeling zodat ze zich eerst wat kan herstellen.


                    mvgr mafferd.

                    Comment


                      #11
                      Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                      Zo, even een kleine update:

                      Niet veel te melden, maar wil jullie wel even de groei laten zien

                      Dit zijn de dan, allereerst de Ice, die snoeihard gaat, de middelste is White Widow van Seedsman, en die kleine is White Widow van Spliff.

                      1333289760499.jpg1333289801909.jpg1333289813881.jpg

                      1333289809590.jpg

                      Gaat dit wel goed met het verschil in groei? Als ik dit wil scroggen is die Ice waarschijnlijk al lang boven het net terwijl die Spliff maar niet echt op gang wil komen

                      Tot de volgende update!

                      P.S. morgen staan ze een week in de groei fase, wanneer kan ik beginnen met groeivoeding geven?

                      Comment


                        #12
                        Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                        Yo Joost

                        Ik ben ook maar een kweek noob maar dat is idd een redelijk verschil tussen je plantjes. Maar die Ice is toch meer een sative en de widow een indica. De een groeit harder dan de ander.

                        Bij mij is er ook verschil tussen de groei van mijn plantjes. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-18w-spaarlamp Ik heb de 1 getopt en de ander laten groeien.

                        Groeivoeding vanaf 3e week groei.... volgens mij.. (ik ben bio bezig )

                        Comment


                          #13
                          Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                          Ice is 50/50 sativa/indica, ww is daarintegen dominant sativa. Daarintegen was die Ice ook 5 dagen eerder gepot als die andere 2, maar dat zaadje van spliff had zoiezo al moeite met ontkiemen...

                          Hoe kan ik dit het beste aanpakken i.v.m. de scrog qua hoogte van de planten zometeen?

                          Ook vroeg ik me af hoeveel ik moet verwachten hoe ver de planten nog gaan groeien zodra ze de bloei in schieten(hoever ze nog boven het net gaan groeien). Dit omdat de planten niet hoger mogen worden als 90cm inclusief pot, de pot is 26cm. M'n lamp kan namelijk niet hoger

                          Wie oh wie kan mij antwoorden geven?

                          Comment


                            #14
                            Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                            Gewoon blijven buigen/vastzetten, zorgen dat je vanaf moment 1 bekijkt hoe je de verschillende planten over je net wilt laten lopen, dan kun je optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt. Dus als die andere er iets langer over doen is je grootste plant gewoon wat meer ruimte van je net in aan het nemen.. Houdt er rekening mee dat vanaf 12/12 je een groeispurt krijgt, maar ook deze valt d.m.v. vastbinden gewoon te controleren.. Zorg dus dat je vanuit een logisch punt per vertakking begint met vastzetten en werk redelijk systematisch (In hoeverre dat kan met een plant) Dan zal de hoogte geen probleem worden gedurende je bloei - En maakt het dus ook niet uit dat de andere wat achter blijven - Zolang dat netje maar groen gaat zien.

                            Gezien je lightmix gebruikt kun je idd vanaf week 3 beginnen met rustig aan bijvoeden, kijk uit voor de kleinere plantjes - deze hebben waarschijnlijk ook minder voedingsstoffen uit de grond geput en je wilt ze absoluut niet gaan overvoeden. Je wortelstimulator kan al vanaf het moment dat je een 'echt' plantje hebt als't goed is. (Correct me if I'm wrong)

                            Succes!
                            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                            Comment


                              #15
                              Re: 1x Ice 2x White Widow | 110W T-neon klerenkast

                              Klopt, wortelstimulator geef ik al vanaf t begin

                              Kan ik ook gewoon de grootste plant 2x toppen, en de kleinere maar 1x zodat de kleine de grote als t ware inhalen? Mijn netje is maar 85 breed en 40 lang, dus erg veel kan ik hier niet opbinden, of vergis ik me?

                              Kan ik dan ook de klok eerder op 12/12 zetten dan het net helemaal groen ziet? Als er een groeispurt komt zullen er ook wel toppen die nog onder het net zitten boven komen?

                              Comment

                              Bezig...
                              X